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Man!ac Magazine Retrospective

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  • Man!ac Magazine Retrospective

    *Updated*

    A couple of weeks ago, Man!ac magazine (A German gaming publication) had a large spread on the Umbrella Chronicles and Resident Evil 4 Wii Edition. I finally got ahold of the magazine and it also comes with a DVD which features a nice retrospective on the series. Links are available below the scans for the videos, available in both Youtube and high quality H264 format.





    If any of our German visitors could translate the interview on page 6 for us with Masachika Kawata, and page 12 with the timeline I would greatly appreciate it!

    Wesker from Survivhor has sent along a quick translation of the interview, so many thanks to him!

    1) Why did you choose the Wii console (to develop an RE title on it)?
    Wii is a wonderful console and it's the best console for RE UC

    2) Why didn't you include RECV into RE UC?
    RE UC is about Umbrella and Umbrella story's goes only in RE1, Zero,
    2 and 3.

    3) The RE GS are bad games. Why then choose a FPS view (for RE UC)?
    We tried several things and thought that an FPS view was the best
    for RE UC.

    4) Will there be an older style RE in the future?
    We didn't thought about that yet. We are still thinking about what
    would be the best way to tell our next stories
    You can download a high quality version of the Retrospective.

    Download Resident Evil Retrospective


    Part 1 on Youtube


    Part 2 on Youtube


    You can download a high quality version of the English Lessons.
    Download Learning English with Resident Evil

    Learning English with Resident Evil on Youtube


    Last edited by Dot50Cal; 05-22-2007, 07:21 PM.

  • #2
    youtube it !

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    • #3
      I shall Carn has convinced me that the only way to combat asses who upload stuff to youtube is to do it myself XD

      Theres also an awesome "Learning English With Resident Evil" video which Ill be getting up, along with outtakes. So awesome. It uses RE1 PSX.
      Last edited by Dot50Cal; 05-22-2007, 03:48 PM.

      Comment


      • #4
        Theres also an awesome "Learning English With Resident Evil" video which Ill be getting up, along with outtakes. So awesome. It uses RE1 PSX.
        please let it feature barry lol

        I have THIS !!

        Comment


        • #5
          All videos added! Enjoy!

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          • #6
            I wouldn't bother translating the timeline. So far every field I have translated has included one inaccuracy or another.

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            • #7
              It would still be interesting to see what they have to offer ;P They did afterall speak with Capcom to get this exclusive.

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              • #8
                Here is a transcript of the RE:UC portion of the article in the original German language.

                Translations soon to come.

                Auf diese Gelegenheit haben alle "Resident Evil"-Fans gewartet: nach Jahren des nervenzehrenden Kampfes gegen renitente Untote, bebrillte Fieslinge und knifflige Kopfnüsse endlich ins Herz des diabolischen Pharma-Konzerns Umbrella vorzustoßen und den fädenzeihenden Weißkitteln ein für alle Mal das Handwerk zu legen. Wäre nicht Shinji Mikami gewesen, der Traum aller "Resi"-Zocker hätte sich vielleicht schon 2004 erfüllt. Doch der Urvater der digitalen Zombiemär hatte anderes im Sinn: In "Resident Evil 4" war die Biowaffenfirma längst erledigt, unrühmlich durch Finanzsanktionen und Aktienniedergang dahingerafft. "Wie jetzt? Keine unterirdischen Forschungseinrichtungen mehr, kein Ringen mit dem Tyrant und kein Wiedersehen mit Oberbösewicht Albert Wesker?", wird sich manch enttäuschter Fan gefragt haben. Zwar keimte die Hoffnung auf eine Wiederkehr Umbrellas auf, ein bitterer Nachgeschmack blieb bestehen. Was war in den sechs Jahren zwischen "Resident Evil Code: Veronica" und "Resident Evil 4" mit der Firma, ihren Forschungsanlagen und "VirusKreationen geschehen? Fragen, die uns über den Atlantik nach San Francisco zum Capcom Gamers Day getrienben haben.

                Die Wahrheit hinter dem Niedergang von Umbrella - das ist es, was "Resident Evil: The Umbrella Chronicles" verspricht. Die spielerische Umsetzung der Firmendemontage überraschte uns dann doch. Als die Lichter nach dem eineinhalb Minuten langen Trailer wieder angehen, blicken wir ringsum in irritierte Gesichter. Allen Spieljournalisten scheint die gleiche Frage auf die Stirn geschrieben zu sein: ein Lightgun-Shooter? Theoretisch fehlt dem Wii die geeignete Schusswaffen-Peripherie, um "The Umbrella Chronicles" als Lichtpistolenspektakel zu klassifizieren. Praktisch betrachtet ist der neueste "Resident Evil" Titel jedoch näher mit Segas indiziertem Zombie-Lightgun-Shooter verwandt als mit irgendeinem anderen Spiel. "Bei 'The Umbrella Chronicles' haben wir uns auf den Ballerpart der 'Resident Evil-Marke konzentrier und versucht, diesen zu intensivieren", erklärt Produzent Masachika Kawata den verdutzten. Besser hätte er es angesichts des reduzierten Konzeptes nicht ausdrüken können: Das Spiel schiebt Euch automatisch wie auf Schienen durch die Levels, alles was lhr tun müsst, ist aus der Ego-Perspektive die Remote auf die Gegner richten und die B-Taste drücken.

                "Das Spiel wurde von Grund auf neu für den Wii entwickelt. Es handelt sich umkeine Umsetzung, sondern eine neues Konzept", fährt Kawata fort. Damit hat er nur zum Teil recht. Das Spielprinzip unterscheidet sich von fruheren Episoden, ist aber für "Resi"-Fans nicht gänzlich unbekannt: Drei mäßig spannende und spielerisch enttäuschende Lightgun-Shooter entführten den Zocker schon früher auf einen Ego-Trip durch zombieverseuchte Levels. Bei Horror-Veteranen wird das Wii-Spektakel aber aus einem anderen Grund Erinnerungen wachrufen. In "The Umbrella Chronicles" dreht sich alles um die unredliche Pharma-Firma, Verweise auf alte Serienteile ergeben sich damit zwangsläufig. Und tatsächlich schickt Capcom den Spieler auf eine Sightseeing-Tour durch die berühmtesten Schauplätze der "Resident Evil"-Geschichte: das gruselige Herrenhaus aus Episode 1, der elegante Zug as "Zero" sowie das oft besuchte Polizeirvier von Raccoon City, um nur einige der Sehenswürdigkeiten zu nennen. Zirka die Hälfte des Abenteuers recyclet Szenarien aus "Resident Evil Zero" sowie den Teilen 1, 2, und 3. Der zweite Part führt Euch schließlich in das Bollwerk des Feindes. Was uns dort erwartet, darüber können wir derzeit nur spekulieren. Wie die namhaften Schauplätze aussehen, weiß dagegen jeder Fan, doch werden hier weder pixelige Polygonkulissen noch Renderoptiken angerpriesen. Stattdessen erweckt echte 3D-Grafik die örtlichkeiten zu prachtvollem Leben - qualitativ vergeichbar mit den vorberechneten Hintergründen des GameCube Remakes.

                Aber was wäre eine "Resident Evil"-Chronik ohne ihre Helden. Schließ)lich sind es Stereotypen wie Chris Redfield, Jill Valentine und Albert Wesker, die sich für uns durchs Umbrella-Komplott wühlen und mit Untoten and anderen Monstern ringen. Für den Rückblick begnügt sich Capcom nicht mit der Wahl eines Charakters. Im Wii-Shooter dürft lhr gleich mehrere der Helden aus über zehn Jahren "Resident Evil" spielen: Unter anderem gben Rebecca Chambers, Billy Coen, Chris Redfield, Jill Valentine und Carlos Oliveira ihr Stelldichein. Noch nicht offiziell als Spielfigur bestätigt, aber definitiv mit Bord ist Superschurke Albert Wesker.

                Hier drängt sich wieder der Vergleich mit Light-Gun-Shootern auf: Wie in vielen Lichtpistolenspielen ist es auch in "The Umbrella Chronicles" ein Duo, das sich den Zombiehorden stellt. Verbriefte Parungen, auf die lhr Euch freuen dürft, sind Chris und Jill, Rebecca und Billy sowie Jill und Carlos. Abgesehen von verbalen Hinweisen wie "Lass uns nach überlebenden suchen", hält sich der zweite Charakter jedoch aus dem Geschehen raus. Aber wer weiß, vielleicht übernimmt später ein Mitspieler die Rolle des passiven Partners und lhr ballert Euch gemeinsam durch die Levels.

                Bei unserem Probezock in San Francisco waren wir jedenfalls auf uns alleine gestellt. Die knapp 20 Minuten lange Demoversion verfrachtete uns in Gestalt von Chris Redfield in ein nur allzu bekanntes Etablissment: Statt Horror erwartete uns in den maroden Wänden des Herrenhauses Action - viel Action. Die Lauferei überlassen wir den Wii-Chips und konzentrieren uns darauf, das Fadenkreuz per Remote auf Zombies, Hunde und Krähen zu richten. Mit flotten Schwenks fängt die Kamera die angreifenden Monster ein, die sich bedrohlich nahe vor uns aufbauen. Binnen Sekunden jagen wir ein Dutzend Pistolenkugeln in Gliedmaßen, Körper und Köpfe, bevor die sabbernden Untoten ihre Zähne in unserem Hals versenken und den Bildschirm mit einer Blutfontäne überdecken können. Nachladen. Eine knappe Handbewegung nach unten füllt das Magazin und die Munitionsanzeige um das Fadenkreuz. Zusätzlich zu den drei Knarren (Pistole, Schrotflinte, MG) der Demo, zwischen denen wir via Digikreuz wechseln, verspricht Capcom die üblichen Verdächtigen wie Raketenwerfer und Granaten für das fertige Spiel. Kaum haben wir den letzten Gegner niedergestreckt, geht es schnellen Schrittes weiter: Durch das Esszimmer, die Lobby in den berüchtigten Fenstergang - und auch diesmal springen geifernde Hunde durch die Fenster. Ein aufblinkendes Kommando drängt uns, den A-Knopf zu drücken. Die Kamera fährt herum, wir sehen Chris und Jil, wie sie aus der Third-Person-Perspektive die Waffen zücken und den heransprintenden Cerebus erschießen. Mehrmals im Spiel werdet lhr solche und andere Gegenangriffe starten. Drückt lhr im rechten Moment die A-Taste, zeight Euch eine Sequenz, wie sich der Charakter erfolgreich zur Wehr setzt.

                Haben wir schon erwähnt, dass wir nicht nur mit der Remote, sondern auch mit dem Nunchuk spielen? Jedenfalls könnt lhr mit dem Analogknüppel des Zweitcontrollers die Kamera manipulieren. Indem lhr Euch umblickt, entdeckt lhr Waffen, Munition, Heilkräuter sowie Alternativwege, die lhr via A-Knopf aufhebt bzw. anwählt. Die wenigstenn Gegenstände liegen frei zugänglich, sondern verstecken sich in allerlei zerstöbaren Gegenständen. lhr könnt Türen und Möbel zerschießen, Gemälde von den Wänden ballern und Lampen ausknipsen. Letzteres ist keine gute ldee, wen lhr nicht in einem wollt. Inzwischen sind wir bei der Demo im zweiten Stock der Villa angekommen und haben Bekanntschaft mit den flinken Crimson-Head-Zombies gemacht. Die Biester sind jedoch harmlos im Vergleich zu der Riesenschlange, die uns in der Bibliothek erwartet. Mehrere Ladungen Schrot in das mit Giftzähnen besetzte Maul erledigen auch dieses Problem.

                Verstädlicherweise bietet "The Umbrella Chronicles" nicht die Spieltiefe alter "Resident Evil - Episoden. Hier dreht sich alles um schnelle Action und viel Splatter. Doch welcher "Resi"-Fan sagt dazu nein?

                Übrigens, erinnert lhr Euch noch an den Remote-Pistolenaufsatz von der letzten E3 (siehe Bild rechts)? Welches Spiel wäre besser für den Zapper-Controller geeignet als das Wii-"Resident Evil"? Vielleicht denkt Nintendo ebenso, schließlich wird der Konsolenlieferant und nicht Hersteller Capcom das Shooter-Spiel vertreiben. Wir Wären jedenfalls nicht überrascht, wenn "The Umbrella Chronicles" mit der Waffenhalterung für die Remote ausgeliefert werden würde.

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                • #9
                  Nice work I'll add it to the main page when we get it translated into english.
                  Last edited by Dot50Cal; 05-22-2007, 10:00 PM.

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                  • #10
                    Originally posted by Dot50Cal View Post
                    It would still be interesting to see what they have to offer ;P They did afterall speak with Capcom to get this exclusive.
                    It looks like they used fabricated dates from Archives and then added their own "insight." Nothing you haven't seen before. For example, in the first entry they claim that George Trevor engineered the mansion and the research facility although it is expressely written that Trevor was not aware of the lab's existence. As well, they date 1967 as the discovery fo the Progenitor which is impossible because 1) that would be mean it was discovered December 4, 1967 (Marcus Diary 1) when Jessica and Lisa Trevor were administered the Type-A and B November 11, 1967 (2 months before it was "discovered" accordingly), and 2) why make a top secret research facility 5 years earlier for a strain of virus that wasn't discovered yet?

                    Like I said, nothing new or worth translating.

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                    • #11
                      Here is a rough translation brought to you by our friends over at Google.

                      On this opportunity, all "Resident Evil" waited -fans: after years the nervenzehrenden battle against renitente undead to venture bebrillte Fieslinge and knifflige head nuts finally into the heart of the diabolic pharmaceutical group Umbrella and to put the fädenzeihenden white smocks a for all times the craft. Shinji Mikami do not be been, would have fulfilled itself the dream of all "Resi" -Zocker perhaps already 2004. Yet the Urvater of the digital Zombiemär had other in the sense: In "Resident Evil 4", the organic weapons firm was settled a long time, inglorious by finance sanction and shares decline dahingerafft. "Like now? No more underground research institutions, no struggle with the Tyrant and no reunion with waiter bad watch Albert Wesker?", will have asked itself many a disappointed fan. To be sure the hope for a return Umbrellas germinateed remained exist, a bitter aftertaste. What was in the six years between "Resident Evil code: Happen Veronica" and "Resident Evil 4" with the firm, its research concern and" virus creations? Ask, have us that over the Atlantic after San Francisco to the Capcom Gamers Day getrienben.

                      The truth behind the decline of Umbrella - it is that, what "Resident Evil: The Umbrella Chronicles" promises. The playful conversion of the firms dismantling surprised us then yet. When the lights concern trailer after that for one and a half minutes again, we look irritated all around in faces. Does all game journalists the same question seem written on the forehead to be: a Lightgun-Shooter? Theoretically the suitable firearm-periphery is missing the Wii in order to classify "The Umbrella Chronicles" as a light pistols spectacle. Practically observed the newest "Resident Evil" title is used Zombie-Lightgun-Shooter indicated however more closely with Segas than with any one of other game. "In 'The Umbrella Chronicles' we have concentrate on the balls part of that 'Resident Evil sign and try to intensify this ", explains maker Masachika Kawata the baffled. Better it would not have can it in view of the reduced draft ausdrüken: The game pushes you automatically like onto rails through the levels, everything what must do lhr, the Remote is arrange out of the ego-perspective on the opponents and press the B-key.

                      "The game was developed of reason on newly for the Wii. Umkeine conversion acts itself, but rather a new draft", goes Kawata away. Therewith it has only in part quite. The game principle differs of fruheren episode, is however for "Resi" -fans not completely unknown: Three moderate exciting and playfully disappointing Lightgun-Shooter abducted the Zocker already earlier on an ego-Trip through zombieverseuchte level. In horror-veteran, the Wii-spectacle becomes however other reason out of one memories awake call. In "The Umbrella Chronicles", all revolves around the dishonest pharmaceutical firm, refer to arise old series parts therewith automatically. And actually Capcom sends the player on a Sightseeing-tour through the most famous scenes of the "Resident Evil" -story: the creepy mansion out of episode 1, that elegant train ace "Zero" as well as the often visited Polizeirvier of Raccoon city to name, around only some of the sight. Approximately the half of the adventure recycles scenarios out of "Resident Evil Zero" as well as the part 1, 2, and 3. The second part leads you in the end into the bulwark of the enemy. What expects us there, about that we presently only can speculate. How the notable scenes look, every fan knows on the other hand, but neither pixelige Polygonkulissen become here yet Renderoptiken angerpriesen. Instead real 3D-Grafik awakes the locality to magnificent life - qualitatively vergeichbar with the vorberechneten backgrounds of the GameCube Remakes.

                      But what a "Resident Evil" would be -chronicle without its heros. Close laughed are it stereotype like Chris Redfield, Jill Valentine and Albert Wesker that would select itself for us through the Umbrella-conspiracy and wrestle with undead and other monsters. For the review, Capcom does not be content with the choice of a character. In the Wii-Shooter, lhr may play immediately several of the heros out of more than ten years "Resident Evil" : Among other things gben Rebecca Chambers, Billy Coen, Chris Redfield, Jill Valentine and Carlos Oliveira its date. Yet officially as game figure confirmed is not, but definitive with board super scoundrel Albert Wesker.

                      Here again that imposes compare to itself Light-Gun-Shootern: How in many, light pistols game is it also in "The Umbrella Chronicles" a duo that stands the Zombiehorden. Verbriefte Parungen on which lhr may please you are Chris and Jill, Rebecca and Billy as well as Jill and Carlos. Apart from verbal reference as well as "let us after surviving seek", the second character holds itself however out of the events out. But who knows, receives fires away perhaps later a partner the roll of the passive partner and lhr you jointly through the levels.

                      In our Probezock in San Francisco, we were placed in any case on us alone. That almost for 20 minutes demo version transported us in shape of Chris Redfield into an only all too well known Etablissment: Instead of horror expected us in the maroden walls of the mansion Action - much Action. We leave the run the Wii-chip and concentrate on that to arrange the crosshair per Remote on Zombies, dog and crows. With brisk Schwenks, the camera catches the attacking monsters, that construct themselves threateningly nearly before us. Within seconds, we hunt a dozen of pistols ball in limbs, body and heads before the slobbering undead can sink its teeth in our neck and can cover the screen with a Blutfontäne. Load. A tight hand movement after below fills the magazine and the ammunition notice around the crosshair. In addition to the three creaking (pistol, shotgun, MG) the demo between which we change via Digikreuz, Capcom promises the usual suspects as well as rocket launcher and garnet for the finished game. Hardly we smote the last opponent, go it fast step further: Through the dining room, the lobby into the notorious window gear - and also this time drivelling dogs jump through the windows. An aufblinkendes command presses us, that A-button to press. The camera goes around, we see Chris and Jil how they would notch the weapons out of the Third-person-perspective and shoot the up to sprint Cerebus. Repeatedly in the game, lhr becomes such and other counterattacks start. Lhr in the right moment presses the A-key, zeight you a sequence how the character sits down successfully to the defense.

                      Did we already mention that we play not only with the Remote, but rather also with the Nunchuk? In any case lhr with the analogous club of the two controller can manipulate the camera. In that lhr looks around you, lhr weapons, ammunition, well-being herb as well as alternative ways, the lhr discovers cancels and/or dials via A-button. The wenigstenn objects lie freely accessibly, but rather can hide themselves in all kinds of zerstöbaren objects lhr doors and furniture zerschießen, painting of the walls fire away and turn out lamps. Latter is no good ldee whom lhr does not want in one. In the mean time we arrived in the demo in the second cane of the villa and made acquaintance with the agile Crimson-Head-Zombies. The Biester are however harmless in comparison with the giant snake, that expects us in the library. Mouth occupied settle several loads Schrot in that with poison teeth also this problem.

                      Verstädlicherweise does not offer "The Umbrella Chronicles" the game depth older "Resident Evil - episode. Here all revolves around fast Action and much Splatter. Does yet which "Resi" -fan say in addition no?

                      Does by the way, lhr remind you yet of the Remote-Pistolenaufsatz of the last E3 (see picture to the right)? Which game would be suited better for the Zapper-controller than the Wii-" Resident Evil"? Perhaps Nintendo does not think becomes just as, in the end the console supplier and manufacturer Capcom the Shooter-game banish. We not in any case would be surprised if "The Umbrella Chronicles" with the weapons fixture would be delivered for the Remote.
                      I'll be smoothing it out to sound more like English as well as try to find the definition for some of the words that didn't translate over to English.

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                      • #12
                        2) Why didn't you include RECV into RE UC?
                        RE UC is about Umbrella and Umbrella story's goes only in RE1, Zero,
                        2 and 3.
                        wait what ?..

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                        • #13
                          Haha, Yeah. Well he kind of has a point. Wesker wasnt with Umbrella at the time and Alfred's place was a "backwater facility" as she put it. Though I wish they reconsidered that, I really liked Code Veronica.

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                          • #14
                            Great info, hope Barry will be in the game.

                            Comment


                            • #15
                              German RE3 looks getting lota modification from other version as zombies' blood is green and they've vanished since killed. And not be beheaded by hunters.

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